torstai 14. toukokuuta 2015

Hei hou

Töttöröö!

En oo täälläkään päivittäny taas vähään aikaan, josko koittaisin vähän kirjotella ja pitää teitä ajan tasalla.

Olin 3vko ilman nettiä kun muutin uuteen kämppään, ja nyt viime perjantaina sain vihdoin netin. Oli outoa olla ilman, mutta selvisin ihan hyvin. Pelasin Assassin's Creed Brotherhoodin loppuun, kun se oli ollu työn alla melkein vuoden..... Haha. Pitäis FFXIII:täkin pelata, kun sekin on kesken. Muistaakseni seuraavaks tulee joku paha vastus. Oon nyt pelaamassa GTA5:sta läpi. Alotin sen kyllä jo kun asuin edellises kämpäs, mut jotenkin siihen iski sellanen tööt että en jaksanu enää pelata. Nyt kun lainasin Jukalta sen uudestaan päätin, että meen sen läpi ennenku alotan AssCreed Revelationsin. Pitäis se FF mennä kans läpi, mutta katon sitä sitten vaikka Revelationsin jälkeen tai jotain.

Peleistä puheenollen, Jukka vähän puhu että se ostais Heavy Rainin. Sanoin Jukalle aiemmin että se on kuulemma hyvä peli, ja se on ny päättäny ostaa sen. Sitten ku se tulee joku päivä niin me tilataan se netistä, mistä sitten ikinä löytyykään, ja mää saan ilmeisesti mennä sen ekana läpi kun Jukan pleikka on tällä hetkellä Maikilla. Oon pelannu samoilta tekijöiltä sellasta peliä kun Beyond: Two Souls ja tykkäsin siitä ainakin ihan hirveesti(vaikka se ei ilmeisesti mikään hirvee hitti ollutkaan?). Joten voi olla, että pelaan sen Heavy Rainin ton GTA:n jälkeen, niin Jukka saa sitten pelinsä takas. Aion pelata myös sen ostamat Bioshockit, mutta ne on tällä hetkellä Niinalla lainassa. Pelaan ne sitten Niinan jälkeen. Jukka sano, että ne on hyviä, varsinkin se kolmas, Bioshock Infinite. Se sano, että se loppu on aika "woah", mutta pyysin sitten sitä ja Niinaa spoilaamasta mua koska haluan järkyttyä. :D Ei oo kivaa jos spoilaantuu.

Mut joo, jos puhuisin vähän tärkeemmistä asioista kun peleistä. :P Oon tällä hetkellä nyt sitten virallisesti toistaiseksi sairaseläkkeellä, kun sairauslomapäivät meni umpeen. Eihä siinnä mitää, ei se mua haittaa, mietin vaan että onko mulla oikeus samoihin alennuksiin ku muillakin eläkeläisillä? En huomannu Jaakolta(mun sos.työntekijä) kysyä kun näin sitä viime viikolla, mut kysyn uudestaan ku nään sitä ens kuussa. Kyl se siihen asti jaksaa odottaa. Tällä hetkellä odottelen kansaneläkkeestä päätöstä, yli kuukaus sitten lähetin hakemuksen ja joku 2kk siinä kai menee ennenku saan tietää. Eli kuukauden saan vielä odottaa ja kärvistellä ilman tuloja. No, onneks on sossu.

Onneks ja onneks, se olis aivan upeeta jos mun ei tarttis olla siitä riippuvainen. Oon ollu niiden asiakkaana vuodesta 2010 ja alkaa pikkuhiljaa kyrsiin se niiden pikkutarkkuus rahojen kanssa. Jos sulla on vähänkin ylimäärästä tilillä tai säästössä niin ne ei anna sulle rahaa, eli tässä mun tilanteessa on mahdotonta säästää vaikka haluisinkin. Ellei säästä sillai että pitää ne rahat käteisellä, mutta se ei oikeen toimi mulla kun ne rahat tulee käytettyä ruokaan sitten kun muut rahat loppuu. ^^; En tiedä yhtään, kuinka paljon se mun kansaneläke tulee oleen, mutta toivottavasti edes hitusen enemmän ku sairauspvraha. Hain kyllä siihen lisäks vielä eläkeläisten hoitotukee kun lääkkeisiin ja terapiaan menee n. 80e/kk. Ei sinällää kallista, mutta ruukaan ostaa lääkkeet isona könttinä 3kk välein, jollonka hinnaks tulee n.160e/kerta ja se on jo aika suolanen hinta tällaselle köyhyydessä elävälle. Nytki on rahat loppu ja pitäis selvitä loppukuu kymmenellä eurolla. No, onneks on vielä ruokaa kaapissa ja tärkeintä on, että kissoilla on ruokaa. Kyl mää pärjään muutaman pvn ilman ruokaa, mut en haluu pitää kissoi nälässä. No, mut, kansaneläkkeestä ja hoitotuesta oottelen päätöstä. Saa nähä kui käy. Toivotaan parasta!

Puhuin aiemmin noista spoilereista, niin voi juma melkein spoilasin itelleni uusimman Supernatural jakson. Jos et oo uusimmissa jaksoissa mukana, niin skippaa tää kappale kokonaan. Näin yhden kuvan, mutta se oli onneks sellasesta kohdasta mistä mun kaveri kerto että sellanen tapahtuu, niin en sillai ihan kauheesti spoilaantunu. Mutta oon kyllä huolissani että miten siinä kohtauksessa käy.. Jos oon ymmärtäny, niin Dean pieksee Casin samaan tapaan kun Cas pieksi Deanin kasi kaudella, kun Cas oli aivopesty. Tavallaan Dean on kans aivopesty, kun Mark of Cain kontrolloi sitä ja sillä on koko ajan kauhee urge tapella ja tappaa. Mut voi jeesus, mitä tulee tapahtuun .. Ei tässä muuten mitään hätää mut oon ihan hardcore Cas x Dean parittaja ja jos jokin uhkaa mun suosikki paritusta niin tulee tupenrapinat. XD No ei sentään, mut en halua että ne yrittää tappaa toisensa, on ne sentään parhaita kavereita... Ei, on ne enemmän. Ne on perhettä. ;_; (ja jos multa kysytään, saisivat olla jotain enemmän, kun suurinpiirtein kaikki Supernaturalin näyttelijät ja käsikirjottajat parittaa niitä kans! Luulen, että ongelmana on lähinnä se, että ne on molemmat miehiä.. mikä on mun mielestä ihan naurettava syy.)

Okei, okei, jos lopetan fangirlaamisen. Destiel(parituksen nimi, Dean ja Castiel yhdistettynä) on tällä hetkellä mun suosikki asia. ^^; Sori kun innostuin puhumaan siitä, ei teitä varmaan kauheesti kiinnosta. Haha.

Moving on ....

Emppu on kotiutunu hyvin tänne uuteen kämppään, niinku on Yuffie ja Tifakin. Muutto oli aivan hirvee, kun asun kolmannessa kerroksessa eikä oo hissiä. Ei siinä muuten mitää, mutta ku joudut meneen rappuset ylös ja alas tosi moneen kertaan, ja jos sun kunto ei oo mikään parhain niin siinä tulee kyl kaput. Täytyy toivoo, että saan/pystyn asuu tässä pitemmän aikaa, niin ei tarttis heti taas olla muuttamassa. On se muutto raskasta, oli hissiä apuna tai ei. Jos mulla on raha-asiat kunnossa ens muuttoon mennessä, palkkaan jonkun firman kantaan näitä tavaroita, haha. Mutta tarkotus olis asua tässä enemmän kun se kaks vuotta; se on se aika minkä jälkeen oon yleensä joutunu muuttaan. Syynä on aina ollut se sama: vuokra. Hervannasta muutin pois kun jäin työttömäks, eikä mul ollu varaa pitää kaksiota. Tammelasta muutin pois kun se vuokra oli alunalkaenkin ihan helvetin iso pieneen kokoonsa verrattuna. Vuoreksesta muutin kun se vuokra nousi sen verran, että mulla tulis tiukat paikat ennen pitkää. On mulla nytkin tiukat paikat vaikka tää kämppä on halvempi, mutta oon VASTA muuttanu joten asiat on vielä vähän sekasin. Toivottavasti homma alkaa sujuun kun saan sen kansaneläke- ja hoitotukipäätöksen.

Ei kai täsä muuta, painun piirtämään. Enkä jaksa laittaa tunnisteita, saatte luvan pärjätä ilman niitä. :D

0 kommenttia: