torstai 21. heinäkuuta 2011

Oooohh myyyy.

[mieliala: Ok ]
[musiikki: None]

Okei, enpä ole kirjotellu tosi pitkään aikaan mitään kunnollista. Se vaan johtuu siitä, että mun elämässä ei kertakaikkiaan tapahdu mitään. Kerrataan kuitenkin muutama asia, mitä tässä muutaman kuukauden aikana on tapahtunu.

Eli; Mä lopetin työt 2010 lokakuun lopussa, ja olen siitä asti ollut työtön ja yrittänyt parhaani mukaan parannella itteäni masennuksesta ja syömishäiriöstä. Terapiassa käyn yhä, mutta kerran kuukaudessa. Se on mun mielestä liian pitkä aika, jo kaks kertaa kuukaudessa ois ihan jees. Mut no joo.

Tulin asumaan äiteen luo joskus helmi-maaliskuun vaihteella, ja oon nyt siitä lähtien ollu sielä. Vuokrasopimus purettiin toukokuussa, koska sain vasta sillon pakua TTY:ltä lainaan, jota Japsu siis ajoi. En oo kuitenkaan kirjoilla tos Hatanpääl, vaan oon ns koditon. Mun posti menee Hervannan postiin, ja mä haen sen sieltä joka perjantai. Huomenna on sama edessä.

Mutta nyt kun oon asunu taas äiteellä, huomaan, kuinka paljon se syö mua. Henkisesti. Mä en kestä äiteen samoja juttuja; Se jankaa aina samoja asioita itestään. En nyt jaksa luetella mitä ne on, sillä mua kertakaikkiaan vituttaa ne sen jankkaamiset. Sit on Fay. Se pitää niin ihmeellistä meteliä, että ei mitään rajaa. Tai, minen ainakaan kestä sitä. Me jaetaan tällä hetkellä olohuone, koska meil on remontti meneillään. Fayn huone on jo rempattu, nyt on meneillään äiteen huone. Äitee on väliaikasesti majottautunu Fayn huoneeseen, joten mä ja Fay ollaa sit olkkaris. Sitten kun olohuonetta ruvetaan remppaan, niin auta armias; joudun Fayn kanssa vielä PIENEMPÄÄN huoneeseen. Perkl, menee hermo jo nyt, noin isossa huoneessa ja pitäis vielä pienempään mennä? Ööö, nou tänks! Sovittiin sitten sellanen ratkasu, et Fay ja äitee menee maalle vähäks aikaa ja mä meen yöks Niinalle. Ai juu, oon täällä nytkin. Mwahahahaa.

Ajattelin nyt, että voisin muuttaa yksiöön. Kaksio oli mulle liikaa, liian iso vuokra. Jos sattuis joku suht halpa yksiö eteen, niin bravo. VTS:ltä haen taas, siel on suht halvat kämpät, vaikka vuokratakuu onkin vähän tyyris. No, säästän ensin vuokratakuun ja ekan kuun vuokran verran, ja pistän sitten vasta hakemuksen meneen. Mitä todennäkösemmin muutan takas Hervantaan, mikä ei sinällään haittais yhtään.

Huomasin myös taas tänään, että oon yks vitun pulla. Juteltiin laihdutuksesta ja kuntoilusta Minnan ja Niinan kanssa, ja totesin että mun on pakko alottaa steppaaminen taas jos meinaan haluta päästä kuntoon ja laihtua. Mut huomasin kans yhen huonon jutun; kiinnitän ihan liikaa huomiota kaloreihin. Ostin pienen maissilastupussin ja karkkipussin tänään lidlistä, ja kun söin ne, tuli huono omatunto. Ja sitten kun katottiin Frendejä, ja Rachel ryypiskeli maitoa ihan innoissaan, mietin vaan et "Onkohan tossa paljon kaloreita...". Mun tarvii opetella oleen välittämättä. Siis, toki mä välitän siitä mitä suuhuni laitan, mutta rajansa kaikella. Viimeks kun mä laihdutin sen 35 kiloa, niin vedin itelleni ihan liian tiukan kuurin, jonka takia suurin osa onkin nyt tullu takas. Nyt mun täytyy ottaa rauhallisesti, ja muuttaa elämäntapani ihan kokonaan. Täytyy vaan toivoa, että mulla ois tarpeeks tahtoa siihen.

Mutta, joo. Jos mä huomenna alottaisin steppaamisen, mun into siihen vois ehkä palata. Mutta tällä kertaa täytyy ottaa vähän rauhallisemmin, oon rikkonu jokaisen mun omistaman stepperin kun oon vetäny niillä ihan liian vauhdikkaasti.

Joo. Frasier alko. Sitä kahtomaan. Njep.

0 kommenttia: